SEO není mrtvé! Ať žije i GEO.

Ještě v polovině ledna 2025 GEO nikdo nehledal. Optimalizujete obsah WEB stránek proto, aby k vám přišlo více klientů, zákazníků. Současně v té samé době klesá objem vyhledávacích dotazů kvůli jejích přesunu na ChatGPT, Gemini nebo Perplexity. A jsme u GEO.

Google

SEO

GEO

SEO je mrtvé – není! Ať žije GEO. Nebo tedy Generative Engine Optimization.

Ano zkuste si zjistit, jakým tempem roste vyhledávání zkratky GEO. Já to udělal za vás. Trend je jasný, i když v našich končinách se do výsledku propíšou i geodetické práce. Ještě v polovině ledna 2025 se nic zásadního v této oblasti nedělo. Ale současný „trend“ ukazuje, že doba GEO+SEO nastává a rozhodně neskončí.
Ano, pokud optimalizujete obsah WEB stránek aby byly lépe viditelné na vyhledávači, tak to děláte proto, aby k vám přišlo více klientů, zákazníků. Současně v dnešní 
době stagnuje objem dotazů u vyhledávačů – kvůli jejích přesunu na ChatGPT, Gemini nebo Perplexity. On tenhle přesun tak úplně neplatí, jedná se „zatím“ o relativně menší objemy a současně rostou počty dotazů jako celku. 

GEO - Generative Engine Optimization trend

Postupně tedy dochází k tomu, že se SEO – optimalizace obsahu pro vyhledávače a způsob, jak zvýšit pozice WEBu na SERPu doplňuje (nepřesouvá!) o odpovědi na otázky jako zdroje pro odpověď u některého AI asistenta. Tedy GEO – Generative Engine Optimization.

Více k této problematice naleznete například v článcích –

 

A o čem tedy to GEO je nebo bude? Co si tedy z toho mám vzít pro další úspěšné budování mé pozice ve vyhledávačích a současně jako relevantní a kvalitní zdroj informací pro umělou inteligenci? Ve velké stručnosti lze jednoduše odkázat na budování opravdu kvalitního obsahu. Tedy Technické SEO a EEAT. K kvůli tomu, aby se crawlery vyhledávačů i AI pomocníků dobře vyznaly ve vašem obsahu. Co vlastně chcete vašim čtenářům říkat a prezentovat. A EEAT proto, aby si naše informace a obsah vybrala umělá inteligence jako relevantní a důvěryhodný zdroj pro přípravu odpovědi. 

Ať žije SEO+GEO. Má to smysl. 

Viz něco z mých pokusů – můj WEB na prvním místě jako zdroj informace:

SEO, GEO a AI v praxi.

Štítky:  

Sdílej :

SEO akademie

Využijte sílu SEO a PPC s naší akademií

Objevte nejnovější trendy a osvojte si strategie, které vám pomohou dosáhnout vynikajících výsledků ve vyhledávačích i placených reklamních kampaních

Ing. Ivo Ščuka - SEO a PPC

Na volné noze

Reshoper 2024

RESHOPER 2024 – analytika světu/eshopu vládne.

seo-optimalizace-kolín

SEO Kolín – s radostí.