Je to zkratka = Search Engine(s) Optimization. Tedy optimalizace obsahu WEB stránek tak, aby se tento obsah jevil vyhledávačům vysoce relevantní. A to pro taková slova a slovní spojení, která budou hledat vaši zákazníci. Je to věčný boj, protože totéž budou dělat vaši konkurenti. To (s) je tam navíc a přidávám ho úmyslně. Jsme v Česku, mluvíme česky, píšu a píšeme často reklamní texty v češtině. Protože nabízíme služby a naše produkty v prostředí, kde se mluví česky. Takže nás musí i v rámci SEO optimalizace zajímat nejen Google, ale i ostatní vyhledávače a specificky Seznam.cz a v češtině. Tím samozřejmě nezavrhuji angličtinu. Aby vaše snažení mělo efekt, vyhledávač musí zaindexovat váš text tak, aby ho našel český uživatel. A často je to důležitější, než na Google… i když podíl na trhu 🤔.
Téměř odborná a přitom docela lidská definice „co to je SEO“ říká že SEO tvoří tři základní pilíře:
SEO tvoří tři základní pilíře:
- Analýza klíčových slov = je důležité porozumět tomu, co uživatelé hledají (na Google, Seznam, Binq a pod.)
- Vytvoření odpovídajícího obsahu = je nezbytné, aby vyhledávače rozuměli vašemu obsahu a dokázali ho správně interpretovat
- Zvýšení hodnoty pro čtenáře a okolí = zajistit dostupnými prostředky v rámci ONLINE okolního světa, aby obsah stránek byl vnímám jako kvalitní a hodnotný pro čtenáře
- Technická optimalizace = veškeré dostupné technické aktivity zajišťující snadný a efektivní přístup vyhledávacích robotů na optimalizovaný obsah
SEO lze samozřejmě rozdělit i do podstatně detailnějších úkonů které obsahuje třeba úplný SEO Audit webu. Když své texty neproženete SEO optimalizací, propadnete se na vyhledávači někam hooodně daleko na seznamu relevantních stránek s minimální šancí zaujmout nového zákazníka. A nebo si musíte zaplatit reklamu, třeba na tomtéž vyhledávači. A to se vyplatí 😀.