Nejnovější informace o SEO,
vyhledávání, SERP a všem co souvisí
SEO , ale i PPC jsou obory, který se velmi rychle vyvíjí. Informace a definice platné pro optimální obsah vašich stránek dnes už zítra nemusí platit. A za půl roku nebudou platit zcela určitě. Uvádím základní přehled zajímavostí a aktualit z oboru tak, jak se ke mě dostávají ze zdrojů, kterými se já snažím udržet „na tepu doby“. Každá stručná anotace obsahuje LINK na originální článek.
SEO i PPC musí reagovat na změny. Pořád...
Jak dostat informace o firmě nebo produktu do odpovědi generativní AI?
Zatím jsou to testy a pokusy. A experimenty. Ale experiment založený na reálném WEBu a jeho obsahu můžete přece vyzkoušet i vy sami. Tak to zkuste například podle postupu navrženého SEJ.
zdroj: https://www.scuka.cz/jak-dostat-informace-o-firme-nebo-produktu-do-odpovedi-ai/
A máme tu další Google core update. Zahájeno 13.3.2025
Ještě, že to není pátek 13tého 😊. Další Core Aktualizace byla spuštěna a postupně bude implementována v řádu dvou týdnů, tedy do 27.3.2025. K obsahu zatím nebyly poskytnuty žádné detaily. Každopádně se jedná o zásah do „CORE“ systémů indexace. Tedy zásahy formou komplexní změny hlavních vyhledávacích algoritmů a systémů Google. Na rozdíl od menších aktualizací, core aktualizace obvykle přináší viditelné změny v hodnocení vašeho webu. Lze tedy očekávat výkyvy ve viditelnosti i pořadí na SERPu, jak bude aktualizace postupně zaváděna. Tyto změny se časem stabilizují. Ale samozřejmě, že může dojít k trvalým posunům v umístění vašeho WEBu na základě toho, jak nový algoritmus vyhodnocuje jeho kvalitu a relevanci obsahu.
zdroj: https://status.search.google.com/incidents/zpmwuSwifjDjfrVdaZUx
Jak Google hodnotí obsah: Systém EEAT nejen pro začátečníky
Google neustále vylepšuje nástroje, kterými hodnotí kvalitu obsahu WEB stránek. Aby uživatelům poskytoval ty nejrelevantnější a nejspolehlivější informace. Jedním ze zásadních hodnotících parametrů pro hodnocení kvality obsahu je Systém hodnocení EEAT. Je to zkratka – pro Zkušenosti (Experience), Odbornost (Expertise), Autoritu (Authoritativeness) a Důvěryhodnost (Trustworthiness).
zdroj: https://www.scuka.cz/jak-google-hodnoti-obsah-system-eeat-nejen-pro-zacatecniky/
AI Restart 2025: AI pohledem SEO specialisty
AI Restart 2025. Jaký byl? Kdybych napsal dle očekávání, asi to nevyzní nijak nadšeně, že? Tak tedy navrhuji – byl jsem velmi spokojený s odbornou úrovní přednášek i přednášejících. Generativní AI i v našem oboru opravdu mění paradigmata. Ale neznamená to, že SEO zaniká, naopak.
zdroj: https://www.scuka.cz/ai-restart-2025-ai-pohledem-seo-specialisty/
Jak zvýšit viditelnost webu a značky na Google a AI.
S nástupem AI – umělé inteligence dokonce i Google pociťuje snížení počtu vyhledávacích dotazů, i snížení podílu na celkovém objemu těchto dotazů. Co tedy s tím? Odpověď je docela jednoduchá a vrací nás do oblasti hodnotících kritérií EEAT.
zdroj: https://www.scuka.cz/jak-zvysit-viditelnost-webu-a-znacky-na-google-a-ai/
Když AI mluví s člověkem, tedy sama se sebou.
V rámci mého Google Workspace mi byla zprovozněna funkce NotebookLM. Funkce zaměřená na analýzu vložených podkladů, textů, dokumentů a jejich vyhodnocení. Vlastně je to takový pomocník, který vám udělá nejen analýzu zdrojů, ale hlavně jejich reálného obsahu, vypíchne to nejdůležitější. A má to audio variantu výstupu jako rozhovor dvou osob, které spolu diskutují o tom obsahu. Zatím jen v angličtině, ale myslím si, že docela zajímavý nástroj.
zdroj: https://www.scuka.cz/trochu-jine-seo-kdyz-ai-mluvi-s-clovekem/
SEO není mrtvé! Ať žije i GEO.
Ještě v polovině ledna 2025 zkratku GEO nikdo nehledal. Optimalizujete obsah WEB stránek proto, aby k vám přišlo více klientů, zákazníků. Současně v té samé době klesá objem vyhledávacích dotazů kvůli jejích přesunu na ChatGPT, Gemini nebo Perplexity. A jsme u GEO.
Jak zvýšit návštěvnost webových stránek... v době AI?
Vytvořil jsem pár stránek na téma umělé inteligence a její vliv (nejen) na zobrazení Google, ale zvláště na přirozenou návštěvnost. A že s tím jde pracovat. A právě že nyní. Všimněte si prosím aktualizace v závěru článku o Artifical Inteligence Overview. Není tam úplně přímá linka, ale je dobré pochopit souvislosti :
zdroj: uvedeno níže
AIO – Artifical Inteligence Overview
Znáte význam SEO? A co takhle AIO – Artifical Inteligence Optimization to není. Už je to AI Overview. Ale on to tak zásadní rozdíl tedy není. tedy…
zdroj: https://www.scuka.cz/aio-artifical-inteligence-overview/
Jak umístit obsah na Google AI Overview
Google AI Overview mění přístup zákazníků k výsledkům Google. Jak se připravit a co je potřeba mít na paměti. Samozřejmě primárně je to obsah… váš jedinečný obsah…
zdroj: https://www.scuka.cz/jak-umistit-obsah-na-google-ai-overview/
Jak uspět s PPC reklamou ve věku umělé inteligence
PPC reklama není jen KLIK. Zjistěte, jak spojit SEO, obsah a další faktory pro maximální úspěch vašich kampaní Google Ads, Sklik, FB, IG, atd.
zdroj: https://www.scuka.cz/jak-uspet-s-ppc-reklamou-ve-veku-umele-inteligence/
RAG a LLM mění obsah. Příležitosti pro SEO?
RAG a LLM mění tvorbu obsahu a ovlivňují SEO. Proč je unikátnost obsahu důležitá a důraz na E-E-A-T klíčem k úspěchu ve vyhledávání i SEO.
zdroj: https://www.scuka.cz/rag-a-llm-meni-obsah-prilezitosti-pro-seo/
Rok 2024 je skoro u konce a Google Core finišuje - December 2024 spam update
Indexy se ještě ani nevzpamatovaly a už tu máme další „Google Core Update“. Je letos poslední? A budeme si zvykat na kontinuální Update?
zdroj: https://www.scuka.cz/google-december-2024-spam-update/
"November 2024 core update to Google Search" nasazování zahájeno
Po třech měsících je tu nová Core aktualizace, Google spustil „Aktualizace Google Core – listopad 2024“. Google pokračuje v optimalizaci, respektive v úpravách podmínek indexace obsahu WEB stránek a tedy samozřejmě i výsledků a pořadí vyhledávání.
zdroj: https://www.scuka.cz/november-2024-core-update-to-google-search/
Používáte Google Search Console? Ne? Chyba, velká chyba!
Čas od času zjišťuji, že i některé úplně základní analytické možnosti, které jsou ještě k tomu zadarmo, klienti využívají velmi omezeně, nebo dokonce vůbec. Google Search Console je základní analytický a reportovací nástroj.
zdroj: https://www.scuka.cz/pouzivate-google-search-console-ne-velka-chyba/
Google Core Update srpen 2024 je tady !!
dne 16.8.2024 Google vyhlásil „The roll out of the August 2024 Core Update“. A o čem tedy aktualizace Core ze srpna 2024 je? Cílem této aktualizace by mělo být zlepšení pozic pro vysoce kvalitní obsah a naopak oslabení prezentace materiálů které vznikly pouze kvůli SEO …diplomaticky řečeno.
zdroj: https://www.scuka.cz/google-core-update-srpen-2024-je-tady/
Google opouští postupné ukončování souborů cookie třetích stran?
Spoustu času a energie vložily nejedna marketingová agentura do vzdělávání a hledání strategie na dobu „až Google ukončí v prohlížeči Chrome podporu cookies třetích stran. I já sám jsem se touto problematikou zabýval tak detailně, abych uměl odpovědět svým zákazníkům – co se děje a hlavně – co se bude dít.
zdroj: https://www.scuka.cz/google-opousti-ukoncovani-cookie-tretich-stran/
A zbytek už nejsou Aktuality… to už je historie.
V SEO, dnes v AIO, PPC a ve všem, co se řeší okolo online marketingu,
zbytek máte k dispozici v AA- Archivu Aktualit.
A není AA vlastně protimluv?
ARCHIV AKTUALIT