PPC - Pay Per Click - zaplať za návštěvu.
Titulek vlastně už odpověděl. Jedná se o reklamní systém, kde inzerent zaplatí za moji návštěvu, za můj proklik na jeho WEB stránku.
Firmy i podnikatelé se potýkají s potřebou ukázat svou nabídku světu. Fakt, že nejdůležitějším zdrojem informací jsou dnes vyhledávače typu Google, Yahoo, Binx ale i Seznam.cz ví snad úplně každý. Ale jak jednoduše odpovědět na otázku „PPC kampan co to je?„. Zkratku jsem už vysvětlil, teď ještě k tomu, jak takový systém funguje. Primárně se tedy budeme bavit o PPC systému u vyhledávače Google, ale velmi podobně to funguje i u ostatních.
Jak skoro všichni víme, pokud vyhledávám na Google Search nějakou informaci, PŘED a ZA vlastními výsledky hledání se mi zobrazí reklama. Většinou 4 a nebo méně podle počtu „soutěžících“ inzerentů. Tyto inzeráty se mi poskládají v pořadí podle toho, jakou cenu [PPC] je inzerent ochoten zaplatit za to, že já na jeho reklamu kliknu a přejdu tedy z vyhledávání na jeho stránky. KDO a CO se mi zobrazí je zásluhou celého interního ekosystému, který musím správně nastavit.
"PPC kampaně co to je?" je tedy odpověď na otázku složitá?
Jako podnikatel nebo firma reklamu v dnešním tržním prostředí potřebuji a její tvorba složitá být může i nemusí. Stručnou představu vám dá úvodní obrázek. Základním stavebním kamenem PPC kampaně je struktura 1.Kampaně ; 2.Reklamní sestavy; 3.Reklamy; 4.Klíčová slova. Hlavním důvodem pro takto širokou strukturu je fakt, že jako inzerent chci většinou nabízet více jako jeden produkt nebo službu. Tyto produkty se budou lišit v Klíčových slovech. Reklamy a reklamní texty musím samozřejmě připravit tak, aby odpovídali potřebám mého zákazníka. Reklamní sestavu potom připravím například podle specifického regionu a Kampaň zahájím dva (i více) měsíců před Vánocemi. Například…