PageSpeed Insights - je technická kvalita WEBu důležitá?
Samozřejmě, protože Google jde o rychlost a efektivitu odpovědi na dotaz čtenáře.
Je to vlastně pořád dokola 😎 – uživatel chce zjistit nějakou informaci. Položí svoji otázku do vyhledávače. Vyhledávač mu nabídne alternativní odpovědi, dle jeho hodnocení v tom nejlepším pořadí. Uživatel si vybere – KLIKNE – a podle toho, jestli na odkazu zůstane a také jak dlouho si zase vyhledávač zpětně vyhodnotí, jak relevantní byl zrovna ten váš WEB k otázce uživatele.
Je vám jasné, proč bude WEB A) zcela jistě v pořadí SERP u Google výše, než WEB B)?
PageSpeed Insights ve zkratce
PageSpeed Insights - Metriky výkonu
Metriky Google PageSpeed Insights jsou číselné vyjádření odpovědi vašeho WEB serveru na požadavek čtení klientem. Jejich význam:
First Contentful Paint (FCP) – První vykreslení obsahu je okamžik vykreslení prvního textu nebo obrázku. Další informace o metrice První vykreslení obsahu
Total Blocking Time (TBT) – Součet všech dob (uvedený v milisekundách) mezi prvním vykreslením obsahu a dobou do interaktivity, u nichž délka úlohy překročila 50 ms. Další informace o metrice Celková doba blokování
Speed Index – Index rychlosti ukazuje, jak rychle se viditelně vyplní obsah stránky. Další informace o metrice Index rychlosti
Largest Contentful Paint – Vykreslení největšího obsahu udává čas, kdy byl vykreslen největší text nebo obrázek. Další informace o metrice Vykreslení největšího obsahu
Cumulative Layout Shift (CLS) – Kumulativní změna rozvržení měří přesuny viditelných prvků v zobrazované oblasti. Další informace o metrice Kumulativní změna rozvržení
PSI - Výkon
Hodnocení celkového výkonu vaší WEB stránky. Nezapomeňte, že měříte konkrétní stránku. Ta je samozřejmě součástí celkového řešení, takže technické parametry, jako je rychlost odpovědi serveru, nebo čas blokace odpovědi budou více méně stejné pro celý WEB. Nemusí to ale platit v případě například výrazně rozdílné šablony nebo grafiky. Pokud je pro vás některá „Landing Page“ důležitá například z důvodu přivedení návštěv z reklamního systému Google Ads, pak je určitě žádoucí si takovou stránku ověřit samostatně.
PSI - SEO
SEO kontroly ověří, že vaše stránka plní doporučení pro očekávanou indexaci vyhledávačem a obsahuje prvky, které této indexaci pomohou. Ať už formou automatizace, nebo požadované informace. Jako příklad lze uvést kontrolu přítomnosti souboru robots.txt – pro komplexní indexaci vašeho WEBu a nebo přítomnost značky hreflang pro správné označení jazykové verze vaší stránky. Více o kontrolách PageSpeed Insights SEO.