Jak uspět s PPC reklamou ve věku umělé inteligence

PPC reklama není jen KLIK. Zjistěte, jak spojit SEO, obsah a další faktory pro maximální úspěch vašich kampaní Google Ads, Sklik, FB, IG, atd.

PPC pro malé a střední firmy i v éře umělé inteligence

V záplavě nejrůznějších komentářů a strategií bych doplnil i můj pohled na PPC dneška. Svět digitálního marketingu se rychle mění. Umělá inteligence, personalizace a stále náročnější uživatelé kladou nové požadavky na PPC kampaně. Abychom v této konkurenci uspěli, musíme mít promyšlenou online strategii, která spojuje kvalitní obsah, SEO optimalizaci a neustálé testování. V tomto článku se podělím o své zkušenosti a klíčové faktory, které ovlivňují úspěch PPC kampaní.“ Kdo není „na internetu“, je OUT. To platí nejen o zákaznících, ale zvláště o firmách, dodavatelích. Pokud něco vyrábíte, nabízíte zákazníkům, pak nabídka digitální cestou je pro vás tou základní podmínkou přežití v podmínkách rostoucí AI – umělé inteligence a všeho co s tím souvisí.

Z výše uvedeného ale logicky vyplývá zvyšující se konkurenčnost digitálního marketingu, primárně PPC. Samozřejmě jsou obory, kde má tohle pravidlo větší dopad než u jiných. Já se soustředím na malé a střední společnosti, SME. Jejich základní pozicí na trhu je a musí být vhodně zvolená konkurenční výhoda proti velkým konkurentům. Máte ambice nabízet kosmetiku? Pak ta vaše musí být v něčem jiná, zajímavá pro klienty. A rozhodně to neznamená „nejlacinější“ nebo „ s omlazujícím efektem“. Něco z toho tvrdí určitě nejméně pět dalších inzerentů. Skutečná odlišnost která bude v PPC kampani fungovat může spočívat například v a) ekologické výrobě, b) bez chemických přísad a c) v podpoře lokálních surovin z Česka? Například…👍

PPC není jen klik, ale hlavně obsah (zase?)

Zvýšená konkurence a měnící se prostředí PPC

Přirozená návštěvnost WEBů je pod tlakem AI. Rozhodně to neznamená konec SEO – ono totiž optimalizace pro vyhledávače využívá stejných podmínek jako optimalizace pro umělou inteligenci – AI Overview. Cena za PPC kampaně se zvyšuje a zvyšovat bude. Díky nárůstu konkurence, díky inflaci, díky nejrůznějším externím vlivům – například cena PPC kampaní pro nabídku instalace fotovoltaických panelů a nebo FV kotlů na teplou vodu jako reakce na vyhlášené dotační tituly.
V rámci dostupných zdrojů jsem si pro sebe shrnul základní předpoklady úspěšného fungování online marketingu pro malé a střední firmy. Bez nároku na úplnost, ale podloženo praxí několika desítek let v marketingu.
Každá rada dobrá a asi vás nepřekvapí, že záleží na vaší konkrétní situaci a trhu. Podělím se o to, co dělám s mými klienty. Pro úspěšnou konverzi PPC musí čtenář/klient koupit, zavolat, nebo alespoň číst dost dlouho, se zájmem,

Takže i pro PPC kampaně je proto naprosto zásadní:

Klíčové prvky úspěchu v PPC a digitálním marketingu

Pro efektivní PPC kampaně je důležité zaměřit se na několik základních oblastí:

  • SEO jako základní kámen – strategie tvorby obsahu, nikoliv jako metodika, jak se dostat do vyhledávačů a SERPu. Pro SEO již dnes nemusí být cílem jen Search/Vyhledávání. Ale kvalita výsledného obsahu, která je podmínkou pro to, aby si mě AI crawler vůbec všimnul v moři konkurence.
  • Strategická konzistence značky – Mít předem připravenou Online Strategii značky. Neznamená to nezbytně 25 stránkový manuál. Ale vaši zákazníci vás musí poznat ať na vás narazí kdekoliv. Stejné grafické podání, logo, styl psaní textů, styl reklamního působení, kvalita a odbornost. A nepleťte se – i lokální dodavatel nábytku může budovat vlastní značku, nejen IKEA. A neznamená to peníze navíc, jen sjednocenou reklamní linku, strategii.
  • Technické a lokální SEO – Ano, pletu znovu SEO i do PPC, ale patří sem. Vždyť i Google Ads oficiálně říká, že do aukce ceny za PPC pozici počítá i skóre kvality PPC kampaní. A když vám to pomáhá i u standardního SEO, tak není nad čím váhat.
  • Obsah, který přitahuje a zaujme – Investovat do tvorby skutečně kvalitního obsahu. Do tvorby textu, co lidi chtějí číst. Vytvářet *️⃣vlastní, *️⃣originální a *️⃣odborný obsah – To ocení nejen Google hodnotící parametry, ale hlavně váš zákazník.
  • Obsah který generuje diskusi – který generuje potřebu diskuse, nejlépe dlouhodobé a pozitivní – chápu, trochu protimluv, ale není nic lepšího pro konverzi PPC (a SEO!), než několika stránková recenze, následovaná diskusí o vlastnostech, zkušenostech. Neodolal jsem a kouknul se u jednoho nejmenovaného prodejního portálu do sekce Recenze produktu „toaletní papír“ 😊. A světe div se – aktuálně tam bylo 25 stránek recenzí !!
  • Odborný obsah – může znamenat i zaměřený na omezený trh. Pokud svou práci opravdu umíte a je zaměřena na úzký profil zákazníků, vyhledávače si vás najdou. A u PPC se tedy vyhněte velmi obecným frázím. Tyhle fráze lákavé, hledají je všichni. To ano, ale to CTR je pak strašně demotivující. A ta cena. Neprodávejte elektronkový zesilovač všem co na vyhledávači hledají „zesilovač s bednama“. Utratíte za PPC, budete cenou soutěžit s velkými eshopy a nic z toho nebude. Koukněte se na vhodné diskusní fórum, co se tam řeší a upravte si podle toho klíčová slova, PPC reklamní texty, ale hlavně svůj obsah.
    Pro zajímavost – u těch elektronkových zesilovačů budou ideální texty někde okolo témat:
    • Zvuková charakteristika
    • Typ elektronky
    • Výkon a impedance
    • Konstrukce a kvalita zpracování
    • Cena a hodnota
    • Původ a značka
    • atd…

Přizpůsobení trendům uživatelů

  • Responzivní a mobilní design – Responzivní a mobilní formát stránek je technickým základem, bez kterého můžete na úspěšnou PPC kampaň zapomenout. Koukněte se do svých statistik na GSC. Jsem si jistý, že více než 50% vašich přístupů bude z mobilních zařízení. 70% nebo i 80% nebude pro mne překvapením. U jednoho mého zákazníka dělá mobilní provoz 86%. Takže pokud jsou vaše stránky na mobilu nečitelné, třeba proto, že chcete mít hezkou velkou grafiku, která vynikne jen na široké obrazovce, ani PPC vám nepomůže. Respektive bude zbytečně drahá.
  • Kvalitní foto a video obsah – Foto a video formáty – trochu protimluv s předchozím bodem…jsem si toho vědom, ale jen trochu. Rozdíl je totiž v umístění a využití. Pokud jsou podklady kvalitní, jsou náročné na výrobu. Ale extrémně efektivní, pokud se povedou. Rozdíl ve sledovanosti PPC video kampaní v řádu stovek procent proti textu není výjimkou. Ale pozor na „krokodýlí efekt“ – super video, na které kouká spoustu uživatelů je fajn pro budování značky. Ale jestli nikdo nekupuje…
  • Personalizované cílení – Vy se specializujete na produkt, nebo segment. To ještě neznamená, že váš klient nepůsobí i jinde. Snažte se využít všechny digitální kanály, které mají jen trochu význam. Zde opět pozor na fakt „duplicitního obsahu“. Pokud máte příspěvek na Facebooku, pak jeho obsah rozhodně nebude totožný na LinkedInu a vašem WEBu.
  • Re-targeting – v podobě komunikace s minulými a existujícími zákazníky – najdete přeba v GA4. Rozhodně ne jako „sleva“, „akce“. Ale aktuální stav, co se děje, zajímavost. Udržovat komunikaci a hlavně svoji hodnotu v mysli vašeho zákazníka.
Hodnocení obsahu jako napsáno uživatelem, ne AI.

Mobilita a konverzační vyhledávání.

  • A/B testování a iterace – Malé a střední firmy nemají často dostatek zákazníků, aby plnohodnotně fungovalo A/B testování. Ale zkusit byste to měli. Při tvorbě A/B testů vytvoříte varianty reklam, které budete považovat za outsidery a ony vás možná překvapí. Samozřejmě příjemně. Nebojte se toho, podstatou je přece test na živém a reálném portfoliu a platíte jen za proklik, takže není čeho se bát.
  • Optimalizovaná PPC konverzní cesta – Kolik „Kliků“ musí udělat váš zákazník, aby se dostal k tomu, co ho zajímá? Nezapomeňte, že už jeden klik má za sebou – ten z vaší PPC kampaně. Dostal se rovnou kam potřeboval, nebo na vaši Home Page? GRRR… Jasně, připravit PPC kampaň tak, aby text reagoval přímo na hledanou frázi není zase úplně triviální, ale vyplatí se to. A co teprve, když filtr na stránkách neumí vybírat podle ceny, nebo velikosti… Mám zkušenost se zákaznickým WEBem, kde cesta z PPC kampaně vedla přes 6 kliknutí a ještě k tomu nefungoval filtr. Mínus a zase Mínus.
  • Konverzační vyhledávání a Long Tail – Díky umělé inteligenci se stále více prosazuje „konverzační vyhledávání“. Základ těch uvozovek neznamená „konverze“, ale „konverzace“. Využijte všechny technické možnosti pro definici klíčových slov a frází, tzv. Long Tail. Ano, bude komplikovanější sestavit vhodnou sadu frází pro příslušnou PPC kampaň, ale lze předpokládat, že pokud zákazník reaguje na takto připravenou frázi, jeho konverze bude podstatně pravděpodobnější.
  • Iterace –> opakování –> monitoring -> trendy. Kdysi jsem zaslechl poučku.
    „Na internetu je konkurence vzdálena maximálně tři kliky.“
    A je to pravdivé čím dále více.
AI skoro Overview v Česku 12/2024

... a že by zase ta AI umělá inteligence ?

K výše uvedeným bodům bude přibývat i ovlivnění výsledků umělou inteligencí. Ať už jako forma doporučení, nebo jako přímý vstup na vaše stránky z AI díky jejich obsahu. Kvalitnímu obsahu. Trendy v PPC zdůrazňují stále více důležitost inovace, adaptability a důmyslného využití dat. Firmy které investují do využití AI, personalizace a nových technologií, budou mít konkurenční výhodu na stále více přeplněném digitálním trhu. Kam a jak se dostane PPC monetizace v rámci GPTSearch, AI Overview a dalších, to asi teprve uvidíme. [nebo už víme když tohle čtete

Jedno je jisté – prostor pro inovace a růst návštěvnosti a zákazníků i v PPC kampaních a PPC reklamě stále existuje.

Štítky:  

Sdílej :

SEO akademie

Využijte sílu SEO a PPC s naší akademií

Objevte nejnovější trendy a osvojte si strategie, které vám pomohou dosáhnout vynikajících výsledků ve vyhledávačích i placených reklamních kampaních

Google AdSense

Co je Google AdSense

SEO zvýšilo počet návštěv

SEO zvýšilo počet návštěv o 148% za 48% PPC rozpočtu

OLD Car

Nová vozidla jsou dražší a nejsou.