Jak měřit úspěšnost SEO a PPC optimalizace?

SEO a PPC

Úspěšnost SEO a PPC optimalizace je závislá na konverzích.

Ano. Odpověď na otázku jak měřit úspěšnost SEO a PPC Optimalizace je vlatně docela jednoduchá. Na konverzích. Tedy na tom, co považujete za cíl vašich WEB stránek. Ale ten opravdový cíl, to by měl být ten, který vám generuje obrat! Generuje vám návštěvnost obrat, protože pouštíte video a žijete z online reklamy? Fajn, návštěvnost je konverzní cíl. Ale pokud prodáváte auta a píšete o nich zajímavé články, návštěvnost těch článků není tak úplně konverzní cíl. Ona má za svůj cíl vám vygenerovat zákaznickou skupinu, která se na vás obrátí až si bude chtít koupit auto. Umíte to změřit, máte na tu správnou konverzi nachystanou akci? A co třeba kupón na autokosmetiku zdarma ke každému prodanému vozu, dostupný jen na těch článcích? A máte konverzi 👍 z klíčových slov/ přistávacích stránek i ze SEO.


Tento web nabízí užitečné informace o optimalizaci webových stránek pro vyhledávače jako Google, Bing, Seznam.cz a další. Díky tomuto obsahu můžete zlepšit viditelnost a pozici vašich stránek ve vyhledávačích a získat tak větší množství návštěvníků. Ale jak tu úspěšnost SEO a PPC optimalizace vlastně měřit? Zde najdete souhrnný přehled této problematiky, kterou lze shrnout do krátkého odstavce:

SEO a PPC

Vaše webové stránky musí nabízet uživatelům, čtenářům skutečnou hodnotu.

Váš obsah nemá být pouhým výkladem nebo popisem funkcí vašeho produktu, ale tento obsah skutečně vzdělává a poskytuje informace. Informace natolik cenné, že se uživatelé k vašim stránkám rádi vrací, očekávají, že se na nich dozví něco nového a rádi je sdílejí s ostatními čtenáři nebo uživateli vašich produktů a služeb.

Tento koncept a způsob hodnocení kvality WEB stránek je známý jako EEAT (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, detail vysvětlení EEAT v SEO v roce 2024) a právě na něm ve své podstatě stavíme a měříme úspěšnost SEO a PPC optimalizace.

 

Povedla se nám tedy ta SEO optimalizace nebo nepovedla? Hodnotící body budou zcela jistě na 99% pasovat na většinu případů. Otázkou je důležitost jednotlivých bodů. Pro eshop s tisícovkou produktů a působností po celé Evropě budeme SEO vyhodnocovat jinak než pro WEB prezentující dílnu špičkového čalouníka na středně velkém městě, jehož obchodní působení je díky dopravě omezeno na okolí několika desítek kilometrů. SEO optimalizace nedává odpověď úplně na všechny otázky, které vás napadnou ve snaze připravit tu nejlepší prezentaci vašeho produktu nebo služby. Ale určitě se jedná o dobrou strategii, jak se vyhnout zbytečné a neproduktivní práci. Jak mít základní jistotu v tom, že vámi vložená energie a čas do přípravy stránek se vám vrátí alespoň tak, že nebudete na chvostu pelotonu. A to pelotonu konkurenčních stránek stránek s podobným obsahem.
Pojďme tedy tuto definici rozpracovat do konkrétních hodnot a snahy o analýzu úspěšnosti.

SEO a PPC

Hodnotící body při odpovědi na otázku Jak měřit úspěšnost SEO a PPC optimalizace?

one

Měření návštěvnosti a chování

Bez měření není optimalizace možná. Ale zvyšující se návštěvnost nemusí znamenat tak úplně zvyšující se obchodní výsledky. A někdy naopak není moc co jiného měřit, zvláště u informačních WEBů.

TIP: Musíte měřit to, co je pro vás CÍLEM nebo jemu nejbližším krokem. A klidně v Google Analytics.

two

Externí informace, kontakty

Kde vaši klienti zjišťují informace o novinkách z oboru. Existuje oborový seznam? Kontaktů, výrobců, dodavatelů? Ale zaměřte se na ty, kteří umožňují poskytovat čtenáři i přímý LINK na vaše WEB stránky. Tam musíte být.

TIP: Koukněte se na několik vašich konkurentů. Kde všude jsou vidět, musíte tam být také.

three

Viditelnost na klíčová slova

SEO má zajistit, aby vaše stránky byly na předních pozicích při hledání čtenáře. Pokud jste si na začátku SEO optimalizace stanovili seznam klíčových slov a jejich priority, pak v rámci SEO optimalizace musí být dosaženo vaší častější viditelnosti a lepších pozic v rámci vyhledávání.

TIP: Business se mění, klienti se mění. Klíčová slova a vaše pozice při vyhledávání se mění také. SEO by měl být pravidelně se opakující proces

four

Texty které používáte ...vy i konkurence

Textový obsah nejsou jen články. Titulky, popisky obrázků, videí. Všechny tyto textové informace. A zobrazují je (nebo jejich část) jako součást nabídky při hledání. Jsou vaše stránky napsány tak, že si vyhledávače vybírají takový obsah, který se vám líbí a odpovídá vašim potřebám?

TIP: SERP – Search Engine Result Page. To je to první a jediné, co vaši potenciální čtenáři uvidí z vašich stránek

five

Struktura vašich stránek

Při SEO analýzejistě najdete stránky, které jsou zbytečné, špatně dostupné, nebo úplně nedostupné. Ověříte, které stránky je nutné předělat, aby vůbec dávalo smysl se jimi zabývat. Velmi důležitou roli potom hraje struktura MENU stránek. Jsou všechny informace jednoduše dosažitelné?

TIP: Existuje konflikt mezi a)jednoduchý přístup a b) dostupnost detailní informace. Optimální řešení vždy závisí na produktu a zákazníkovi – A/B testování.

six

Technická kvalita

SEO se musí logicky zabývat kvalitou technické implementace stránek. Pomalé stránky, chyby v HTML kódu nebo interpretaci značek, příliž veliké obrázky zpomalující reakci na dotaz čtenáře. SEO odpovídající popisky u obrázků atd.

TIP: Analýzou kvality On-Page faktorů se zabývá spousta dostupných služeb, každý máme k dispozici základní v rámci Google PageSpeed Insights.

seven

Obsah pro komunikaci

Existuje po vašem SEO důvod, který souvisí s předem definovaným cílem, proč by se měli čtenáři vracet k vašim stránkám? Neklienti – čtenáři! Aktualizovaný obsah, novinky, ale třeba i návody, postupy? Rovněž Blog jako přímá možnost komunikace.

TIP: Musí mí reálnou hodnotu. Text o tom, jak je vaše služba skvělá NENÍ důvod se vracet. Postup, jak naprogramovat v Python řízení nabíjení baterií JE možným důvodem.

eight

Obchodní partneři doporučují. A vy zase je.

Aktualizovali jste seznam odběratelů a dodavatelů. A vybrali jste v rámci SEO z těchto obchodních kontaktů skupinu, která vás podpoří sdílením vašich stránek? Proč ne? Zdvořilé odmítnutí od jednoho je malá cena za LINK od druhého. A pro odběratele je reference k vám také hodnotná.

TIP: LINK na hlavní stránku se určitě počítá a je naprosto OK. Pokud je to možné, určitě je výhodný LINK na konkrétní stránku s produktem

nine

Reagujete na hodnocení

Na vašem blogu, nebo díky vaší zvýšené přítomnosti na sociálních sítích se objevují hodnocení vašich služeb. Reagujete na tato hodnocení, komunikujete s uživateli? Jakákoliv reálná komunikace, reálné hodnocení kvality, rychlosti reakce i vyřízená reklamace má pozitivní dopad do hodnocení síly vašeho WEBu.

TIP: Je potřeba to mít na paměti že rizikem je napadení komunikace negativními komentáři. Komunikaci lze omezit „schválení správcem“ takže řešení to má.

zero

Monitorujete celkové hodnocení WEBu.

Máte nástroje pro pravidelné sledování výkonu a úspěšnosti vašich SEO zásahů a jejich vliv na stanovené cíle? Pro pravidelnou analýzu stavu a zhodnocení, které SEO techniky jsou pro vás nejúčinnější a které by mohly být vylepšeny nebo změněny.

TIP: Většina analytických nástrojů vychází z informací dostupných zdarma v Google Analytics, Google Search Console a nebo Google Ads.

SEO a PPC

Porovnání online vnímání firmy během cca. 24 měsíců SEO a PPC optimalizace.