Ano zkuste si zjistit, jakým tempem roste vyhledávání zkratky GEO. Já to udělal za vás. Trend je jasný, i když v našich končinách se do výsledku propíšou i geodetické práce. Ještě v polovině ledna 2025 se nic zásadního v této oblasti nedělo. Ale současný „trend“ ukazuje, že doba GEO+SEO nastává a rozhodně neskončí.
Ano, pokud optimalizujete obsah WEB stránek aby byly lépe viditelné na vyhledávači, tak to děláte proto, aby k vám přišlo více klientů, zákazníků. Současně v dnešní době stagnuje objem dotazů u vyhledávačů – kvůli jejích přesunu na ChatGPT, Gemini nebo Perplexity. On tenhle přesun tak úplně neplatí, jedná se „zatím“ o relativně menší objemy a současně rostou počty dotazů jako celku.
Postupně tedy dochází k tomu, že se SEO – optimalizace obsahu pro vyhledávače a způsob, jak zvýšit pozice WEBu na SERPu doplňuje (nepřesouvá!) o odpovědi na otázky jako zdroje pro odpověď u některého AI asistenta. Tedy GEO – Generative Engine Optimization.
Více k této problematice naleznete například v článcích –
- Jak umístit obsah na Google AI Overview
- AIO – Artifical Inteligence Overview
- Jak uspět s PPC reklamou ve věku umělé inteligence
- RAG a LLM mění obsah. Příležitosti pro SEO?
A o čem tedy to GEO je nebo bude? Co si tedy z toho mám vzít pro další úspěšné budování mé pozice ve vyhledávačích a současně jako relevantní a kvalitní zdroj informací pro umělou inteligenci? Ve velké stručnosti lze jednoduše odkázat na budování opravdu kvalitního obsahu. Tedy Technické SEO a EEAT. K kvůli tomu, aby se crawlery vyhledávačů i AI pomocníků dobře vyznaly ve vašem obsahu. Co vlastně chcete vašim čtenářům říkat a prezentovat. A EEAT proto, aby si naše informace a obsah vybrala umělá inteligence jako relevantní a důvěryhodný zdroj pro přípravu odpovědi.
Ať žije SEO+GEO. Má to smysl.
Viz něco z mých pokusů – můj WEB na prvním místě jako zdroj informace: