AI optimalizace je šance, ne strašák
AIO - optimalizace WEBu pro věk využívání umělé inteligence
Umělá inteligence hodně usnadnila to, jak děláme WEB stránky. Náklady na tvorbu WEBu se snižují a dokonce vznikají super aplikace, které ti pomůžou s celkovým konceptem. Ale pozor, taky to znamená, že na internetu je teď hromada průměrně kvalitního obsahu, který se často dělá jen proto, aby si lidi usnadnili práci nebo něco ukázali, ale většinou bez pořádné přidané hodnoty. Google na tohle „šílenství“ reagoval několika „Core Updates„, které se snaží zlepšit vyhledávání v tomto novém světě.
Pozn.: Dokud se situace ustálí, tak pro zkratku AIO můžeš taky narazit na Artifical Intelligence Overviews. Já ale zatím zůstávám u AIO jako „AI Oprimalizace“.
Co si tedy představit pod pojmem AI optimalizace?
Není na tom zase tak moc geniálního. Jako vždy v oblasti SEO – pořád jde výhradně o KVALITNÍ OBSAH A JEHO ODPOVÍDAJÍCÍ PREZENTACI.
Všichni budeme v budoucnu využívat umělou inteligenci a ani nás nenapadne, že by na tom bylo něco špatně. Na druhou stranu právě vyhledávač je tu od toho, aby svému uživateli poskytnul tu nejvhodnější informaci odpovídající potřebám a hledanému cíli. Odpovězte si jednoduše sami – jakou hodnotu a kvalitu přivede na dotaz uživatele, pokud mu poskytne něco, co lze nalézt na dalších desítkách a možná stovkách jiných WEB stránek. Hodnota je rovna NULE. A nebo jinak. Podle čeho se má rozhodovat, který WEB si zaslouží TOP pozice? Ten který naklonoval stovky stránek obsahu přes AI a nebo ten, který poskytuje něco nového, co tu ještě nebylo. Myslím si, že ta odpověď je docela jednoduchá.
Takže AI Optimalizace má za cíl totéž, co je základem klasického SEO – vydestilovat kvalitu a hodnotu kterou nabízí tvůrce WEBu a tuto prezentovat s maximální pečlivostí ohledně všech nebo alespoň nejdůležitějších hodnotících parametrů Google.
Základy AI optimalizace:
Nejdůležitější hodnotící kritéria v rámci AIO jsou:
- Význam.
- Relevantnost.
- Kvalita.
- Použitelnost.
- Kontext.
- Význam.
Tedy prvky, které Google zakomponoval do svého hodnotícího systému EEAT – tedy E – Experience; E – Expertise; A – Authoritativeness ; T – Trust. Velmi se mi líbí komentář Google k tomuto hodnocení, jeho vyjádření důležitosti daného textu, obsahu:
„Zvažte, do jaké míry má tvůrce obsahu pro dané téma potřebné zkušenosti z první ruky nebo ze života. Mnoho typů stránek je důvěryhodných a dobře plní svůj účel, pokud je vytvářejí lidé s bohatými osobními zkušenostmi.“
A teď si modifikujme výše uvedené na obsah vytvořený umělou inteligencí a odpovězte si sami na moji otázku:
„Pokud pro tvorbu obsahu vašeho WEBu použijete AI umělou inteligenci zvažte, do jaké míry je výsledný obsah pro dané téma jedinečný, modifikovaný vaší vlastní zkušeností z první ruky nebo ze života. Mnoho typů stránek může dobře plnit svůj účel, pokud je doplníte svými bohatými osobními zkušenostmi.“
Je tohle případ také vašich AI stránek? Pokud ANO, pak i v době AI lze předpokládat, že se umístí na lepších příčkách SERPu a vy se můžete těšit na vysokou návštěvnost.