SEO optimalizátor

Kdo je to SEO optimalizátor?

SEO optimalizátor je když

Ing. Ivo Ščuka
Ivo Ščuka - SEO optimalizátor

Vysvětlení toho názvu je jednoduché. SEO – Search Engine Optimisation a Optimalizátor je zkomolenina češtiny. Ani nevím, jestli takové slovo vlastně oficiálně existuje. Tedy osoba, která má dostatečně široké znalosti problematiky internetových vyhledávačů. A tyto znalosti je pak dobré využít proto úspěchy klientů na poli zobrazení jejich stránek v rámci přirozeného vyhledávání SERP. Každopádně pokud máme ambice dostat svůj WEB na nejvyšší příčky vyhledávačů, takovou službu zcela jistě potřebuje. 

Ověření vašich potřeb je vlastně velmi jednoduché:

 

  1. Napište si 5-10 nejdůležitějších slov a slovních spojení, která se používají ve vašem podnikání nebo oboru, který chcete prezentovat pomocí svých WEBových stránek.
  2. Pro vámi zvolený vyhledávač postupně a samostatně zadávejte tato jednotlivá slova a prověřujte výsledky. Poznamenávejte si na jakém místě/pořadí v rámci přirozených výsledků (tedy bez PPC reklamy) se poprvé zobrazí jakákoliv vaše stránka. V případě, že je některá stránka extrémně důležitá, hledejte tedy tuto stránku.
  3. Současně si poznamenejte na jakém místě/pořadí se poprvé na dané slovo zobrazí vaše konkurence. Pokud si to chcete udělat komplexní, pak si udělejte pořadí i u každé jednotlivé konkurence.
  4. Výsledkem tedy bude tabulka, kde bude seznam klíčových slov a u jednotlivých firem celková hodnota jejich zobrazení ve vyhledávání.
  5. Pokud danou stránku u klíčového slova nenajdete, zaznamenejte hodnotu 60.

Pokud tedy sečtete všechny pozice jednotlivých firem přes klíčová slova, dostanete základní informaci o vašem pořadí ve vztahu k přirozenému hledání a konkurenci. A čím vyšší číslo dostanete, tím horší je vaše pozice v rámci přirozeného hledání a tedy i přirozené návštěvnosti vašich zákazníků.

  • Jaký je rozdíl mezi vaší hodnotou a hodnotami konkurence? 
  • Je ten rozdíl velký, obrovský, nebo dokonce zdrcující?
  • A nebo se dokonce u některých slov prostě nezobrazujete vůbec a číselná hodnota nedává vlastně smysl?
  • Pak určitě potřebujete SEO optimalizaci vašich stránek. 

Otázkou tak není, jestli ANO/NE, ale KDY.

Proč potřebujete SEO optimalizátora zrovna vy?

Vlastně právě proto, že vy máte svoje podnikání, svoji odbornost. Ne každá učitelka matematiky zvládne i chemii. Až na chvályhodné výjimky tedy. Takže pokud jsem odborník například na rekonstrukce bytů, pak dnes zcela jistě potřebuji něco/někoho, kdo tu moji kvalitu ukáže světu. Ale takových pracantů jako jsem já je dnes na internetu stovky, možná i tisíce. Nestačí si jen něco napsat. Musím ukázat svoje schopnosti tak, abych maximálně zvýšil svoje šance. V regionu, ve městě, třeba jen v ulici. SEO optimalizátor je tu od toho, aby mi navrhnul takové úpravy mých textů a informací, které mi to umožní.   

Co můžete od SEO optimalizátora očekávat?

Samozřejmě i tato oblast se neustále vyvíjí zvláště proto, že se vyvíjí algoritmy systémů jako je Google, Seznam, ale i Binx a další. Já bych se spíše soustředil na to, jak se dokáže seznámit s vašim podnikáním. Je vynikající, když vám optimalizovaný WEB přivede spoustu čtenářů. Pokud jsou to čtenáři, kteří s vámi souvisí jen okrajově, pravděpodobně si nic neobjednají. Doba, kdy jste mohl být nadšený s rostoucí návštěvnosti je už za námi. Pozor, netvrdím, že návštěvnost nepotřebuji. Ale potřebuji návštěvnost čtenářů, ze kterých se vyklube dostatečný objem zákazníků. SEO optimalizátor by tedy měl být schopen z vás vytáhnout profil zákazníka, vaší služby, v čem je unikátní. A tyhle informace společně s vámi přetavit do obsahu stránky tak, jak se to bude vyhledávačům líbit nejvíce.

 

Obecný základ SEO optimalizace.

  • jakého výsledku má stránka dosáhnout – objednávka, zápis osobních údajů nebo registrace uživatele?
  • co je pro dosažení tohoto cíle (cílů) „u klienta“ konkurenční výhodou – cena, rychlost nebo komplexnost zpracování, doručení do 24 hodin?
  • Na jaký obsah je potřeba se soustředit – služby nebo oblečení? Co vlastně návštěvník hledá?
  • Klíčová slova pro danou stránku – jaká vám vychází z výše uvedeného nejlepší kombinace slov a slovních spojení? Nezapomeňte, že příliš obecná slova vaši stránku postaví do konkurence velkého množství konkurentů. Příliš specifické slovní spojení bude hledat velmi malé množství čtenářů.
  • A výše uvedené potom SEO optimalizátor propojí s nezbytnými parametry Technického SEO.    

Štítky:  

Sdílej :

SEO akademie

Využijte sílu SEO a PPC s naší akademií

Objevte nejnovější trendy a osvojte si strategie, které vám pomohou dosáhnout vynikajících výsledků ve vyhledávačích i placených reklamních kampaních

SEO specialista

SEO specialista

SEO Audit

Jak zvýšit prodejnost projektu pomocí SEO?

google webmaster

Google Webmaster Tools