SEO optimalizátor

Ani nevím, jestli takové slovo vlastně oficiálně existuje. Tedy osoba, která má dostatečně široké znalosti problematiky internetových vyhledávačů. A tyto znalosti je pak dobré využít proto úspěchy klientů na poli zobrazení jejich stránek v rámci přirozeného vyhledávání SERP.

Kdo je to SEO optimalizátor?

SEO optimalizátor je když

Ing. Ivo Ščuka
Ivo Ščuka - SEO optimalizátor

Vysvětlení toho názvu je jednoduché. SEO – Search Engine Optimisation a Optimalizátor je zkomolenina češtiny. Ani nevím, jestli takové slovo vlastně oficiálně existuje. Tedy osoba, která má dostatečně široké znalosti problematiky internetových vyhledávačů. A tyto znalosti je pak dobré využít proto úspěchy klientů a zobrazení jejich stránek co nejvýše v rámci přirozeného vyhledávání SERP. Každopádně pokud máme ambice dostat svůj WEB na nejvyšší příčky vyhledávačů, takovou službu zcela jistě potřebuje. Problematika SEO je relativně jednoduchá na vysvětlení principů (třeba Google EEAT), ale komplexní z pohledu stavby WEB stránky a domény jako celku. A také to všechno může nějakou dobu trvat, podle komplexnosti vašich stránek.

Ověření vašich potřeb je vlastně docela jednoduché, pokud tedy nemáte tisíce stránek:

1. Napište si 5-10 nejdůležitějších slov a slovních spojení, která se používají ve vašem podnikání nebo oboru, který chcete prezentovat pomocí svých WEBových stránek.

2. Pro vámi zvolený vyhledávač postupně a samostatně do vyhledávání zadávejte tato jednotlivá slova a hledejte své stránky. Poznamenávejte si na jakém místě/pořadí v rámci přirozených výsledků (tedy bez PPC reklamy) se poprvé zobrazí jakákoliv vaše stránka. V případě, že je některá stránka extrémně důležitá, třeba objednávka, hledejte tedy tuto stránku.

3. Současně si poznamenejte na jakém místě/pořadí se poprvé na dané slovo zobrazí vaše konkurence. Pokud si to chcete udělat komplexní, pak si udělejte pořadí i u každé jednotlivé konkurence.

4. Výsledkem tedy bude tabulka, kde bude seznam pro vás důležitých klíčových slov a u těchto slov pořadí vašeho zobrazení ve vyhledávání.

5. Pokud svoji stránku u vašeho klíčového slova nenajdete, zaznamenejte si hodnotu třeba 60...

Pokud tedy analyzujete všechny pozice jednotlivých WEB stránek a jejich pořadí z pohledu vybraných klíčových slov, dostanete základní informaci o vašem pořadí ve vztahu k přirozenému hledání a konkurenci. A čím vyšší čísla dostanete, tím horší je vaše pozice v rámci přirozeného hledání a tedy tím nižší bude přirozená návštěvnost vašich zákazníků. A nezapomeňte, že na internetu rozhodně nejste sami. 

  • Jaký je rozdíl mezi pořadí vašich stránek a hodnotami konkurence?
  • Existuje konkurence, která je u většiny klíčových slov před vámi?  
  • Je ten rozdíl velký, obrovský, nebo dokonce zdrcující?
  • Objevuje se váš WEB na první stránce vyhledávání, nebo až na páté? 
  • A nebo se dokonce u některých slov prostě nezobrazuje váš WEB vůbec a číselná hodnota je skoro všude 60?
  • Pak určitě potřebujete SEO optimalizaci vašich stránek. 

 

Otázkou tak není, jestli ANO/NE, ale KDY.

Proč potřebujete SEO optimalizátora zrovna vy?

Vlastně právě proto, že vy máte svoje podnikání, svoji odbornost. Ne každá učitelka matematiky zvládne i chemii. Až na chvályhodné výjimky tedy. Takže pokud jsem odborník například na rekonstrukce bytů, pak dnes zcela jistě potřebuji něco/někoho, kdo tu moji kvalitu ukáže světu. Ale takových pracantů jako jsem já je dnes na internetu stovky, možná i tisíce. Nestačí si jen něco napsat. Musím ukázat svoje schopnosti tak, abych maximálně zvýšil svoje šance. A třeba to není potřeba ukazovat v Praze, když jsem z Brna. Možná stačí být na první stránce v regionu, ve městě, třeba jen v části města. SEO optimalizátor je tu od toho, aby mi navrhnul takové úpravy mých textů a informací, které mi to umožní.

Co můžete od SEO optimalizátora očekávat?

Samozřejmě i tato oblast se neustále vyvíjí zvláště proto, že se vyvíjí algoritmy systémů jako je Google, Seznam, ale i Edge a další. Já bych se spíše soustředil na to, jak se ten SEO optimalizátor dokáže seznámit s vašim podnikáním. Je vynikající, když vám upravený WEB přivede spoustu čtenářů. Pokud jsou to čtenáři, kteří s vámi souvisí jen tématem, pravděpodobně si nic neobjednají. Doba, kdy jste mohl být nadšený s rostoucí návštěvnosti je už za námi. Pozor, netvrdím, že návštěvnost nepotřebuji. Ale potřebuji návštěvnost čtenářů, ze kterých se vyklube dostatečný objem zákazníků. SEO optimalizátor by tedy měl být schopen společně navrhnout a připravit obsah stránek pro takový profil zákazníka, vaší služby, který ocení v čem je právě ta moje služba nebo produkt unikátní. A nemusí to být nutně cena nebo vzhled. Ale třeba právě lokalita – pro pekaře, nebo hodinového manžela ve městě. Tyhle informace společně s vámi pak přetavit do obsahu stránky tak, jak se to bude vyhledávačům (a dnes i umělé inteligenci) líbit nejvíce.

Obecný základ SEO - optimalizace WEBu.

Pro obecný náhled na problematiku SEO a spolupráci se SEO optimalizátorem je žádoucí se zamyslet nad otázkami typu:

  • jakého výsledku má stránka dosáhnout – objednávka, zápis osobních údajů nebo registrace uživatele?
  • co je pro dosažení tohoto cíle (cílů) „u klienta“ konkurenční výhodou – cena, rychlost nebo komplexnost zpracování, doručení do 24 hodin?
  • Na jaký obsah je potřeba se soustředit – služby nebo oblečení? Co vlastně návštěvník hledá?
  • Klíčová slova pro danou stránku – jaká vám vychází z výše uvedeného nejlepší kombinace slov a slovních spojení? Nezapomeňte, že příliš obecná slova vaši stránku postaví do konkurence velkého množství konkurentů. Příliš specifické slovní spojení bude zase hledat malé množství čtenářů. Nalézt optimální stav je úkol pro SEO optimalizátora.
  • A výše uvedené potom SEO optimalizátor propojí třeba i s nezbytnými parametry Technického SEO.
  • Širší náhled na problematiku hodnocení obsahu stránek pro SEO najdete například v článku „Jak Google hodnotí obsah: Systém EEAT nejen pro začátečníky

Štítky:  

Sdílej :

SEO akademie

Využijte sílu SEO a PPC s naší akademií

Objevte nejnovější trendy a osvojte si strategie, které vám pomohou dosáhnout vynikajících výsledků ve vyhledávačích i placených reklamních kampaních

Změna návštěvnosti - SEA Expert

SEA expert

Plánovač klíčových slov Google

Google plánovač klíčových slov

OLD Car

Nová vozidla jsou dražší a nejsou.