Myslím si, že právě v tento okamžik sedí nejeden uživatel internetu nad klávesnicí a píše ono slovní spojení „Google Tag Manager návod„. Nebudou to tedy všichni co neví význam zkratky GTM, ale určitě velká většina těch, kdo to myslí se svojí prezentací na internetu vážně tohle hledat budou. Existují stovky i tisíce aplikací, které mi mohou pomoci při realizaci mého WEBu. Doplňky do editačního prostředí, předpřipravené zdrojové kódy, nebo prostě jen systém, kterým já můžu zjistit, kdo a proč mě a mé stránky sleduje. Každopádně naprostá většina těchto systémů má k dispozici kód [TAG], který vložím do kódu mých stránek a ono to potom něco bude dělat. Ale co s tím, když takových kódů jsou desítky na jedné stránce? To nám právě umožní návod respektive návrh Google Tag Manager.
Návod na Google Tag Manager vlastně není moc potřeba.
V zásadě si stačí zapamatovat, že vložením kódu GTM, tedy Google Tag Manager do svých stránek vložím všechny kódy ostatních aplikací, které jsem si tam v prostředí GTM připravil. Tyto kódy přitom zpracovávám jinde, mimo mé vlastní WEB stránky. Super je, že následně nepotřebuji při úpravách přístup do editačního systému WEBu. Stačí mi přistupovat k onomu GTM. Ve středně velkých a větších firmách tak může být krásně rozdělena odpovědnost za technický stav WEBu a za jeho analytickou a marketingovou podporu.
Z osobní zkušenosti – pokud klient nepoužívá GTM, pak je to skoro to první, co mu doporučuji. Získá tím velmi dobrý přehled o obsahu všech podpůrných systémů. A vůbec nemusíme mít obavy z komplikovanosti prostředí GTM. Ano, jako u většiny systémů Google je nastavení parametrů připraveno na komplexní prostředí větších firem. To nastavení ale udělám jen jednou. Následně budu pracovat v již nakonfigurovaném systému a s přehledem.
Testovací prostředí Google Tag Managera je k nezaplacení
GTM používám takřka denně. Za naprosto vynikající považuji systém testování. Kolikrát se vám stalo, že jste si šáhli do existujícího nastavení WEB stránek a něco přestalo fungovat? Mě se to tedy nestává…tedy skoro 😊. Pro ty ostatní případy je možné si všechny požadované úpravy připravit předem jako „novou variantu“. A tuto si potom nezávazně vyzkoušet. Tak, že vám GTM umožní propojení této ještě „neaktivní“ verze GTM s WEB stránkou. Ověřím si, že vše funguje tak, jak má a teprve když mi všechno běží, tak můžu tuto novou verzi GTM uložit jako aktivní.
Každopádně se rozhodně není čeho bát. Google Tag Manager, česky Správce Značek Google funguje velmi dobře a spolehlivě.